maandag 22 juni 2015

Naar huis

22 juni
Vandaag bij het opstaan een verschrikkelijk donkere lucht en geen energie.  Dus besloten om terug te fietsen naar Murau en daar in ieder geval de trein te reserveren naar Amsterdam en zo nodig vandaag in Salzburg nog te overnachten.  Dat bleek niet nodig. Ook voor de fiets was vandaag nog plaats. En met maar 3x overstappen.  In Unzmark, daar eindigt de Murbahn, in st Michael en dan in München.  In München heb ik dan een uur of 4 voor dat de CNL gaat. Kan ik iets meer bekijken dan het stationsplein.
Gisteren onderweg naar Murau ontmoette ik 4 mensen die de route naar beneden fietsen.  Daar even mee gepraat en vanmorgen bij het station kwam ik ze weer tegen. Moesten een stuk met dezelfde trein. Wel gezellig.  Gisteren op de camping met een jongeman uit Kroatië staan praten hij deed vandaag mee aan ik dacht de wereldcup kajakken. Maar fiets ook veel en mijn fiets en uitrusting werd uitgebreid bewonderd en besproken.
Deze vakantie was er een met tegenstellingen.  Erg warm weer in Hongarije en best wel koud in Oostenrijk.  Veel regen heb ik niet gehad. Genoten heb ik zeker. Ook al was ik de drukke of slechte wegen, en niet te vergeten de muggen het matige sanitair  in Hongarije op een goed moment zat. Ik wil er nog wel een keer terug. Of dat ooit gaat gebeuren?  Mijn wensen lijst is langer dan ik mogelijk nog op fietsvakanties kan.
De Murtalradweg ga ik hopelijk ook nog eens afmaken. Beter gepland zodat ik ook rust en energie heb om iets te bezoeken.


1 opmerking:

  1. Hoi Hesta
    Leuk weblog met reisverslagen , je bent wel avontuurlijk zeg. En vast al veel beleefd. Ik fiets ook lange afstand en slaap het liefst in het wild of op een camping . Laatste grote tocht is van Praag terug naar huis. Je fiets alleen, dat doe ik ook, heeft wel voordelen maar samen zal best gezelliger zijn.
    Groetjes
    Peter Frans Koops Bunschoten

    BeantwoordenVerwijderen