woensdag 3 juni 2015

Pannonhalma

N.bVandaag een lange dag. Omdat ik op de verkeerde camping beland was. Werd het geen 84 maar 94 km. Ik had gee  camping tussendoor dus moest wel door fietsen.
De route begon wel mooi en rustig maar vanaf Janossomorja naar Bosarkany was alleen maar een zeer drukke weg die eigenlijk niet geschikt is om te fietsen. Dat was 11 km afzien.
Maar alle horror verhalen ten spijt er word keurig rekening gehouden met de fietser. Ze gaan met ee  ruime boog om je heen en als ze niet in kunnen halen wachten ze. Overigens halen auto's en vrachtauto's elkaar in terwijl er een inhaal verbod geld.
Verder was  de route in hoofdzaak vlak tussen bouwland en af en toe moeras bos door.
Aan het eind van de route  egon het iets te heuvelen in de verte zag ik een gebouw op een heuvel en hoopte dat ik niet op de heuvel hoefte te wezen. Natuurlijk moest iknog even een stevige klim van tig % op. Belande  ik op een rustige camping uit de tijd van het ijzeren gordijn. Heel erg jaren 70 maar goed onderhouden en schoon en samen met een zwitser en een nederlander de enige bewoners. Heerlijk rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten