dinsdag 9 juni 2015

Szeged

9 juni
Vandaag maar een klein stukje gefietst. Ik heb er even over gedacht om van de vorige camping rechtstreeks naar Baja te fietsen.  Maar vond het dan ook wel weer jammer als ik zoveel fiets en dan weer een van de weinige hoogtepunten in Hongarije laat liggen.  Dan toch maar in 3 dagen naar Baja ipv 2. En ik heb er geen spijt van.
Na de wat sombere hoogbouw wijken aan de buiten kant kom je in een stad met grote paleisachtige gebouwen. 
Het doet me denken aan duitse badplaatsen. De meeste gebouwen stammen uit 19e eeuw. De Dom doet me erg denken aan die in Limburg aan de Lahn. 
Szeged heeft een medicinale bron met water van 51 °C het water stinkt naar rotte eieren. Maar de mensen komen flessen vol halen en drinken er ook van. Misschien is de smaak beter dat de lucht.
Jammer isdat als je goed kijkt er veel is dat nodig opgeknapt moet worden. Daar word hier  en daar wel aan gewerkt. Hoop dat hetdan ook af gemaakt word. En volgens mij word hier erg traag gewerkt. 
Hier op de camping zijn ze met het toilet gebouw bezig. De dames kant is bijna klaar alleen de douchekop ontbreekt en het putje loopt niet door. En natuurlijk een paar douchecabines op een rijtje met een gordijn ervoor. Wel weer een keuken met fornuizen.  Ga ze vanavond maar uit proberen.  Ook daar zijn ze mee bezig. Maar heb vandaag niemand zien werken.
Ik heb wel medelijden met de man die hele middag al bezig is met het gras maaien. Lopend achter een motormaaier. En dit is een grote camping.
Zit hier wel lekker onder een boom aan de Tisza.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten