maandag 15 juni 2015

Onderweg naar Oostenrijk

15 juni
Vanmorgen toch maar besloten om me enigszins aan mijn route te houden. Dus op weg naar de Oostenrijkse grens. Ook al heb ik wel de route aangepast aan rustiger wegen. Op een goed moment kom ik
Weer bordjes tegen van de Drava route naar Barcs. Ik denk dat is leuk vast een pad aangelegt. Niet dus. Na een paar km loopt het pad het bos in. In de meeste landen is een onverhard pad niet zo probleem. Hier is het kuil links, kuil recht, en als je geluk hebt kun je er tussendoor fietsen.  Staan de kuilen droog. Of je hebt de pech dat je op een zandpad uitkomt.  Na 100 meter kuilen ontwijken kwam ik op een punt met meerdere paden. Geen richting aanwijzingen en tussen de wielsporen gras op kniehoogte. Ik zag dat allemaal niet zitten met een bepakte fiets zonder goed kaartje van de omgeving. Dus met een ommetje weer terug op de route.
Het plan was om langs (parallel) aan de Drava te blijven rijden tot Gyekenyes, dat was ruim 100 km. Dus echt het maximum. Volgens de gps zou er iets eerder ook een camping moeten zijn, maar kan daar verder niets over vinden op internet. 
Toen ik Barcs net voorbij was werden de wolken steeds dikker en dreigender dus heb ik de afslag naar Nagyatad genomen. Niet de meest logische keuze gezien de richting die ik op wil. Maar hwt was wel de dichtstbijzijnde camping. Een km of 10 voor Nagyatad begon het te rommelen.  Ik heb nog niet vaak zo snel gefietst om in de bebouwde kom te komen.  Gelukkig dreef de biu over. Maar op de camping hing die weer in de buurd. Eigenlijk rommelt het de hele middag al. En ben ik blij dat ik niet voor de lange optie gekozen heb. Had ik Gyekenyes gehaald had ik morgen langs de Mur gezeten. Waarschijnlijk al in Oostenrijk. Nu moet ik nog 1 dag in Hongarije kamperen.
Het landschap glooit iets meer. En er is meer bos. Maar ook meer moeras en dua muggen. Ik heb al bijna mijn hele flesje deet leeg. Lukt me meestal niet.
Nagyatad lijkt een nieuwe stad er staan voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen maar relatief nieuwe gebouwen.  En als ik naar de staat van de huizen kijk is het redelijk welvarend. Maar ik ben vandaag ook door plaatsen heen gekomen waar bijna alles te koop staat of in verre staat van verval is. En soms nog bewoond is (lijkt) ook.
Ik fietste vandaag langs velden vol zonnebloemen. Helaas bloeide er maar 2in het hele veld. Wat moet het een mooi gezicht zijn als alles bloeit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten