maandag 22 juni 2015

Langs de Mur

20 juni
Vandaag weer zo'n 80 km moeten fietsen.  Er zat wel eerder een camping, bij Phising, maar daar was ik alleen welkom als ik gereserveerd had. De volgende flink verderop bij Unzmark. Dit is een wat bijzondere camping. Behalve de plaatselijke speeltuin en sportvelden is het dus ook een ook een camping. Gelukkig hier wel vriendelijk ontvangen ook al viel ik tijdens de maaltijd binnen.
Later bij het afrekenen raak ik aan de praat met iemand die zelf naar Santiago is gefiets en mijn schelpje op mijn tas zag. Er zat ook een oudere man bij die met zijn 80 jaar nog regelmatig afstanden fiets met zijn racefiets. Gezellig om zo een gesprek te voeren en verhalen uit te wisselen.  Ook al gaat het in Engels en duits door elkaar en word  het af en toe nog in dialect vertaald ook.
Het probleem hoe ik naar Salzburg kom is ook opgelost. Er rijd een regionaalbahn (trein) vanaf het eindpunt naar stations waar ik weer over kan stappen op andere treinen. Hoop alleen dat ik morgen of maandag een trein naar Amsterdam kan reserveren voor woensdag. Kan ik eventueel dinsdag. Zonder bepakking met de trein naar boven, naar de bron,  en dan naar beneden rijden. Omhoog fietsen gaat me niet lukken denk ik.de laatste paar km stijg je in ca 20 km 700 m. Dat is veel.
Het fietst in ieder geval wel rustiger dat ik weet dat ik niet naar Salzburg hoef te fietsen. Want dat ging hem toch niet worden.
Vandaag was trouwens de eerste dag deze vakantie dat ik mijn fleece aan heb. Gefietst heb in regenpak, en met mijn fietsshirt lange mouw. De regenbroek heb ik een een tijd lang voor de kou aan gehad. De regen  heeft uiteindelijk maar een uurtje geduurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten