vrijdag 19 juni 2015

Langs de Mur

19 juni.
Gisteren was een heerlijke dag die wat teleurstellend eindigende.  Vanaf  Bad Radkersburg was het heelijk fietsen naar Graz. Goede fietspaden, leuke rustplaatsen.  Lekker weertje niet te warm om af en toe een stevige klim te moeten doen. Maar toen kwam ik in Graz op zoek naar camping nr 1 aan een see. Niet te vinden de see wel maar de camping niet. Op naar de volgende 7 km verder mogen ze geen tenten op de camping laten staan. Alleen caravans en campers.  Dat voelt niet fijn na een dag trappen. De enige betaalbare optie was het hostel. Dan dat maar. Slecht geslapen, niet vanwege mijn kamergenoten maar vanwege de warmte op de kamer.
Vanmorgen de tocht langs de Mur voortgezet.  Langzaam aan gaat het wat meer klimmen. Maar het meeste is, zelfs voor mij, nog goed te doen. Er zijn mooie en minder mooie stukken bij. Soms heb je de keus langs de hoofweg of het spoor. Ik koos voor het spoor. Was een mooie route maar als ik na een klom de snelweg beneden zag liggen had ik wel eens een klein beetje spijt van de keuze. Niet te veel want ik genoot van uitzichten en kleine plaatsjes.
Maar er zijn ook veel plekken met industrie of grote terreinen met veel grote winkels. De plaatsjes lijken dan wat verder van de route te liggen.
Vandaag ben ik geëindigd in Hinterberg bij Leoben.  Op een kleine camping. Van een campingclub maar ik was welkom en kreeg een plek met een tafel en stoel erbij.
Na de dip gisteren ben ik er weer helemaal bij. Jammer dat ik nog maar een paar dagen heb. Aan de andere kant word het tijd dat mijn kleding weer eens goed gewassen word. De lucht die na 4 weken uit mijn tas komt als je hem open doet is niet fris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten