dinsdag 16 juni 2015

Verkeerde weg

16juni

Vandaag lekker bezig. De dag begon met wat regen en een frisse wind. Niet zo heel erg, maar goed dat was even wennen na al die warmte. Het eerste stuk van de weg ging goed. Daarna volgde een flink drukke weg. Waar ik op een goed moment wel genoeg van had en bij een afslag weer op de track kon komen. Had ik het maar nooit gedaan. De weg liep volgens de bordjes dood. Maar eigenwijs als ik ben reed ik door. Dat was nog noet zo erg maakte een ommetje op redelijk fietsbare onverharde wegen. Wel een leuk stuk. Helaas kwam ik ergen uit waar ik niet had verwacht uit te komen. In Miklosfa, ik hoopte al in de buurt van Bajcsa te zitten.  Mijn track had een route tussen de 2 wegen. Helaas bleek die over privé terrein tegaan en liep ik een blauw teen op van de hond. De eigenaar was na uitleg dat de kaart op mijn gps daar een weg aangaf en dat ik daarom de afslag had genomen, Zo aardig om mij via het terrein naar de goed weg te brengen. Dat was even echt mountainbiken. Door knie hoog gras over een track waar of gelopen word of met de tractor gereden word. Ik hoefde maar 2 keer in 2 km af te stappen. En dat alleen maar vanwege een verborgen kuil.
Kom ik eindelijk in Letenye aan. Was er wat problemen met de camping prijzen.  Is het voor de verandering goedkoper om een bungalow (stenen trekkershut) te huren dan een een tent neer te zetten. Scheelde 1000 huf of ca €3,00.  Voor mij geen optie zolang ik ook mijn tent op mag zetten. Ik walg nl van het idee om in een bed te gaan liggen waar al ik weet niet hoeveel mensen voor mij hebben in gelegen. Ze keken erg raar op. In eerste instantie snapte ik niet waarom het is maar ft1000.
Maar hier doe je daar meer mee dan bij ons met €3,00. Ik geef hier aan mijn dagelijkse boodschappen met moeite ft1500 uit.
Ik had wel het zwembad voor mezelf. De keuken en de rest van de camping. +alle muggen. Inmiddels heb ik gezelschap van 2 hikers en 2 ooievaars.
Wat ik morgen ga doen dat weet ik nog niet. Kan naar Slovenië de Drava volgen of naar Oostenrijk de Mur. De Drava is korter maar Oostenrijk weet ik welke kwaliteit wegen en campings ik aantref. Ook wat ik in de winkels vind aan etenswaar.
Hier kun je in de grotere winkels wel van alles kopen. Maar de kleinere waar ik het meest gebruik van maak. Is de keus zeer beperkt. Wel voldoende om goed te eten. Ga er nog een nachtje overslapen. Ga in ieder geval Hongarije uit. Ben even klaar met de drukke of slechte wegen. Wil hier nog wel een keer terug komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten