maandag 8 juni 2015

Naar de Tisza

7 juni.
Vandaag opnieuw een warm dag. Heel erg interessant is dit gebied niet. Alhoewel er op verschillende plaatsen informatie borden staan over de plaats of de streek. In hwt hongaars natuurlijk maar door de grote hoeveelheid foto's begrijp je wel waar het over gaat.
Zo kwam ik langs een plek waar ze het een pleisterplaats voor de kudde en herders van de pusta gereconstrueerd hadden. Natuurlijk met lekker bankjes. Hier en daar kom je ook bordjes tegen met "kastely" graag wil ik er wel gaan kijken. Maar met dit weer en de afstanden tussen de campings en ook weinig tot geen alternatieven. Durf ik het niw t zo goed aan om van de route te gaan. Meestal staat er ook geen afstand bij. Kan dus om 100 meter gaan maar ook 1 of meer km-ters over meestal zeer slechte wegen.
De wegen zijn hier toch al niet zo goed. Soms is spookrijden de beste optie. Een heftig slingerende/slalommende auto die je tegemoet komt verzekerd je van meer kuil dan weg. En de wegen zijn lang met weinig beschutting al rij je door een bosgebied.
Ik sta nu in een plaats met een thermal bad (gewoon een zwembad) ben ik mijn badpak vergeten.
Misschien mag ik er ook wel in mwt mijn t-shirt. Nu is het toch nog super druk
Ga nu eerst de tent maar eens opzetten.  heb een verschrikkelijk plekje. Maar goed het is voor 1 nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten