zondag 14 juni 2015

Rustdag in Felsoszenmarton

14 juni
Gisteren van Harkany naar Felsoszenmarton gefietst. Eerst langs de grote weg dan zag ik een bordje met fietsroute Drava. Die maar gevolgt. Is er net een pad aangelegd. Was een stuk rustiger fietsen.  Maar die 50 km koste moeite. Was echt aan een rustdag toe.
Zit nu om de schaduw te relaxen.  Het is te warm om iets te doen
Het plan was een boek lezen maar ik heb mijn ereader weer gesloopt. Weer het scherm stuk. Ik hoop er er nog eens 1 te vinden met een onbreekbaar scherm.
Ga nu maar weer borduren.  Net als in het ereader-loze tijdperk.
Vandaag niet zitten borduren wel een boek gelezen op mijn telefoon.
En zitten plannen waar ik morgen naar toe fiets. Dat werd wat ingewikkelder dan ik thuis had bedacht. De weg die ik had bedacht is veel drukker dan dat ik had gedacht en daar wil ik dus zo min mogelijk km op afleggen. Maar dan werd de afstand tegen de 100km en dat is wat veelet deze temperatuur.  Dus nu besloten om naar kaposvar te fietsen en net daar voorbij een camping (bij Nederladers) te nemen. Dan door te gaan naar he Balaton meer. En vandaar uit naar de Neusliedersee en Wenen terug. Als ik dan nog dagen over heb fiets ik nog een stukje langs de Donau. Tot Linz of zo en ga dan met de trein terug naar huis.
Vandaag nog even een goede daat verricht komen een paar Hongaren met een een zeer grote pop-up tent. Nog nooit gekampeerd alles nieuw. Hadden na het grondzeil geen idee hoe ze verder moesten.  Hadden al staan bellen hoe ze de tent op moesten zetten, maar kwamen niet verder. Ze stonden naar de stokken met elastiek te kijken alsof ze water zagen branden. Ik heb ze maar een handje geholpen.  Geen verstand van zulk soort tenten maar wel van opzet tekeningen.  Binnen no time stond de tent. Toen het luchtbed met de pomp. Dat lukte ook niet helemaal, of liever gezegt helemaal niet. Zelfs een gewone koelkast is mee. En een gastank om op te koken.
In ieder geval waren ze blij met de hulp. De tent is ingericht. Ze blijven 2weken. Ik zou er wel bij willen zijn als ze hem weer op moeten breken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten