woensdag 3 juni 2015

Naar de Donau

Vandaag van Pannonhalma naar camping Eden gefietst. Een afstand van 80 km.
De dag begon al goed met  een 2 km lange  helling van 10%. Daar kon ik niet tegen op fietsen dus dan maar lopen. En dat valt ook niet mee. De route ging langs het klooster, wat ik helaas nog niet kon bezoeken omdat het te vroeg was. (Gisteren te laat).  De afdaling was een stuk langer em voor een groot gedeelte over goed asfalt dus lekker hard. De rest van de route was eigenlijk net als gisteren veel landbouw afgewisseld met (moeras)bos. De wegen zijn overwegend goed te rijden. En fietsen doen de Hongaren ook. Al blijft het volgens mij beperkt tot hun eigen dorp of directe omgeving.
Vandaag was het opnieuw erg warm met volop zon. Eerder stoppen was geen optie omdat ik had afgesproken op camping Eden met Rien en Rita die ik 2 jaar geleden onmoet heb op een fietstocht langs de Rijn. Afspreken lukte op de een af andere manier nooit en nu kruisten onze routes elkaar. Dus dan spreek je gewoon af in Hongarije als het in Nederland niet lukt. Een hele gezellige avond gehad.
Vandaag ook nog even noodweer gehad. Ik was al op de camping mijn tent aan het opzetten toen de bui losbarstte. Binnen 2 minuten waa ik natter dan dat ik met kleren aan onder de douche was gaan staan. Toen mijn tent stond ben ik in het toiletgebouw gaan schuilen tot de regen maar vooral het onweer over was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten