zondag 31 mei 2015

De eerste berg

Vanmorgen vroeg uit Wenen weggereden.  Eerst een stuk langs de Donau dan via allerlei fietsroutes richting de Neusiedlersee. Een overwegend zacht glooiend landschap. Hier word behoorlijk veel gefietst in ieder geval op zondag. Zonder problemen kwam ik in Sommerein. Hoe dichter bij ik kwam des te hoger leek de berg. Gelukkig ging de fietsroute over het laagste gedeelte. Zonder al te veel moeite nam ik de eerste heuvel. (Vaalser berg is hoger).
Die Neusiedlersee heb alleen van boven gezien.  Verder bleef die op het stuk wat ik heb gereden achter het riet verborgen. Het was wel mooi om daar te fietsen.
Nu sta ik niet zoals gepland in Andau maar in st Andra 10 km er van af. Ik miste ergens iets op de gps stond een onverharde verbinding naar de grote weg, in de praktijk was die er niet.  En daar baal ik wel van moet ik er morgen bij fietsen tussen Andau en Pannonhalma heb ik geen campings. En dat is minimaal 80 km.
Vandaag staat de teller op ca 90 km. Niet slecht voor een eerste dag. Fietsspieren in de benen heb ik nog wel maar het eelt op mijn achterwerk, daar moet aan gewerkt worden.

1 opmerking: