dinsdag 26 mei 2015

nog 2 nachtjes slapen.

Nog 2 nachtjes slapen en 1 dagje werken. Donderdag om 17.22u vertrekt mijn trein uit Hilversum naar Hannover. Daar heb ik een overstap voor de nachttrein naar Wenen. Vrijdag morgen rond 9 uur kom ik in Wenen aan.
Morgen alleen nog wat opruimen in huis en zorgen dat alles klaar staat want donderdag werk ik nog tot 15.30u Samen met 2x een half uur fietsen heb ik net genoeg tijd om de tassen op de fiets te hangen en schone kleding aan te trekken. Maar dat geeft niet ik zit toch 15 uur in de trein. Tijd genoeg om uit te rusten.
Ik heb nog geen definitieve beslissing genomen of ik het hele rondje in Hongarije ga fietsen. Ik lees en hoor verschillende berichten. Van onveilig als vrouw alleen, de wegen zijn gevaarlijk om op te fietsen, ze houden geen rekening met je. Maar ook een mooi land en vriendelijke mensen. Het is veilig om naar toe te gaan ook als vrouw alleen. 
Ik ga het wel meemaken. Als ik me niet veilig voel om welke reden dan ook. ga ik terug naar Oostenrijk, Slowakije of Tsjechië. Ik heb een paar alternatieven in mijn gps gezet.
Ook heb ik via MÁV (hongaarse spoorwegen) uitgezocht hoe en waar ik met de trein en fiets kan reizen. En dat is mogelijk. Bijna iedere trein gaat richting Boedapest en vandaar uit kan ik dan weer verder reizen. Per fiets of trein. 
Dit jaar geen vastomlijnd plan maar een plan waar ik alle kanten mee op kan. 
Ik heb er zin in

Geen opmerkingen:

Een reactie posten