maandag 9 mei 2016

Obereisenbach-Clevaux

Maandag 9-5-2016
Vanmorgen toch besloten om de GR 57 te gaan lopen. Kwam ik de afgelopen week nog regelmatig wandelaars tegen, vandaag was te merken dat dit pad beduidend minder word belopen.
De afgelopen week liep ik natuurlijk de Gr 5 en die word druk belopen. Gisteren kwam ik telkens een Belg tegen. Hik had zijn tent op de camping laten staan omdat hij gezien had dat het een zware etappe was.
Om 15 uur zag ik hem bij de bushalte de camping was toen nog 12 km ver. Ik dacht dat mijn 4 uur over die afstand veel was. Maar hij was ook pas tegen 20 uur op de camping. En van hem hoorde ik dat er op het laatste stuk een hele rij bomen was omgegaan, zodat het een hindernis parcours was geworden waar hij al moeite mee had. Grote kans dat ik terug had gemoeten.
Vandaag was de tocht een eitje vergeleken bij gisteren. Er zaten wel een paar venijnige klimmen in door het bos, maar veel van de route was verhard.
Klim ik zigzaggend een berg op, ben ik eindelijk boven is er geen pad. Inmiddels was het etenstijd dus plof ik neer. Achteraf midden op het pad. Zie ik iets verderop een blauwe paal van de route bordjes staan. Gelukkig niet verkeerd. Sta na het eten op loop nog geen 50 m staat er een mooi bankje. Had een stuk comfortabeler gezeten.
Vandaag opnieuw warm weer gelukkig ook met wat wind. En niet zo lange tocht. 14 km + 3 voor een rondje Clervaux opzoek naar de supermarkt.  
De blaren beginnen te genezen maar nu heb ik spierpijn in mij voeten en enkels.
Dat hoort er bij als je op hardloopschoenen dit gaat doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten