dinsdag 10 mei 2016

Clervaux-Trosvierges

Dinsdag 10-5-2016
Vandaag zou een kort tochtje moeten worden. Helaas liep ik natuurlijk weer verkeert en niet een klein beetje ook. De 10 km werden er uiteindelijk 15km. Fijne bijkomstigheid is dat de route dwars over de camping heen loopt. Ik hoefde dus niet te zoeken.
Morgen ochtend wel. Het eerste stuk naar het station is geen probleem. Daar moet ik even opletten dat ik de goede kant op ga. De route die ik nu volg gaat nl terug richting Duitsland en ik wil naar België.
Vandaag op de camping nog wat ervaringen en verhalen uit gewisseld met een Belg.
Best gezellig onder een afdak in de stromende regen of na de bui samen koffie zetten op de enige tafel.
Ik vond mezelf zo slak met op sommige stukken maar 2 km per uur en bergop na iedere 20 stappen op adem moeten komen. Maar dat schijnt vrij normaal te zijn. Hij heeft er ook last van en loopt rustig 30 tot 40 km op een dag. Hij is trouwens ook de eerste die me niet voor gek verklaard met mijn hardloopschoenen.
Weer wat meer zelfvertrouwen.
De route is overigens nog steeds mooi. Sommige stukken wat meer dan andere. Hier en daar is wat boos gekapt en dan leggen ze de boomstammen direct voor het pad. Moet je via een alternatieve route het pad op.
Gelukkig was het weer beter dan  voorspeld. Het zou veel regenen vandaag maar tussen 9 uur en19 uur niet eens genoeg regen gehad om de regenjas aan te trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten