zaterdag 7 mei 2016

Beaufort- diekirch en rustdag

Vrijdag 6-5-2016
Gisteren van Beaufort naar Diekirch gelopen. Ik weet niet wat langer was, mijn route of de officiële. Ik ben namelijk ondanks de goede bewegwijzering nog een paar keer de weg kwijt geraakt. Geen van de keren was het noodzakelijk om terug te keren, mijn weg kwam toch weer op de route. Opzichte was het mooi lopen. Even weinig bos en trappetjes, maar wel zeker 10 van de 16 km verharde weg. En dat vonden mijn voeten niet fijn.
Gisteren zag ik dat geklim even niet meer zitten en heb een rustdag genomen. O.a om te bekijken of het net als vorig jaar niet mogelijk was om om de dag met de rugzak te lopen en gebruik te maken van het OV. Helaas kost het dit keer te veel tijd.
Vandaag Diekirch in geweest. Leuk stadje. Niet zolang geweest omdat ik niet zo lekker was. Oorzaak waarschijnlijk te weinig gegeten en gedronken de afgelopen dagen. Dus even flink bij getankt. Voel me nu weer goed.
Maar was wel lekker bezig. Sta in een apotheek voor pleisters. Weet daar geen Engels of Duits woord voor. Dus probeer het uit te leggen. Pas toen ik klaar was realiseerde ik me dat die man gewoon Nederlands tegen me stond te praten.
Hoe dom kun je wezen.
Heb het ook voor elkaar om mijn kussentje van exped kwijt te zijn. Heb die vanmiddag buiten de tent gebruikt om te lezen en volgens mij ook weer in de tent gelegd. Maar niet te vinden. Het waaide bij vlagen stevig dus zal die wel weggewaaid zijn.
O, ja werd ook nog even beschuldigd van diefstal. Een vrouw had me op verschillende plekken op de camping ziet zitten.( in de schaduw en uit de wind ) toen ik wat uit de tent wilde pakken kwam ze nogal beschuldigend vragen of het mijn tent wel was. Dat ze een beetje op je spullen letten is leuk, maar als ze echt op had gelet had ze me al vaker in en uit de tent zien komen.
Morgen weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten