zaterdag 7 mei 2016

Echternach -Beaufort

Woensdag 4-5-2016
Vannacht een beetje nachtvorst gehad. Tot mijn grote verbazing het niet eens echt koud gehad. Rond zonsopkomst even.
Vandaag was het lastigste maar waarschijnlijk ook het drukste stuk van de route. De gr 5 of gr AE loopt hier samen met de Mullerthal route. En staat bekent als het lastigste en zwaarste stuk. Dat vertelde tenminste mijn Tilburgse buurman me. Het was te merken. Trapje op en trapje af. Steil omhoog en steil naar benden. Over en onder rotsen. Maar het was ook wel tot op heden het gaafste stuk. Het is zo spectaculair om tussen twee rotswanden in te lopen of onder een natuurlijke brug. Ik wist niet dat je zo dichtbij zulke spectaculaire canyons had.
Om km-ters te maken moet je dit stuk niet lopen. Ook niet voor je rust. Ik denk dat je in de zomer een file vorming hebt.
Ben ook nog een paar keer verkeert gelopen. ( moet ik maar opletten) Ik had veelte veel oog voor de omgeving en niet meer voor de bewegwijzering.
De laatste 6 km-ters waren een stuk gemakkelijker. Na een mega klim dan.
Sta nu op een van de duurste campings uit mijn geschiedenis. €17,50 voor mijn afdakje. Schandalig, moet nog je eigen toiletpapier meenemen en de douches zijn gratis maar worden niet warm, en niet eens gratis internet. Heb er ook niet naar gevraagd. Er moet nog wel een camping in de buurt zitten, maar dan zit im nog verder van de route af. En na ca 20 km was ik het ook zat. Ben onderweg geweest van 8.30 tot 18.00u. Lang zat.
Net voor de camping was er nog een klein supermarktje laat voor het gemak mijn grote rugzak maar even buiten staan, dat liep toch raar. Net of ik op lucht liep, struikelde over mijn eigen voeten.
Behalve dat ik het nu koud begin te krijgen en de tent nog moet op ruimen voor ik de slaapzak in kan, geniet ik nog steeds. En heb tot mijn grote verbazing nog maar een paar kleine blaartjes en geen zere en vermoeide voeten. Tenminste niet zoals anders. Wat ik anders heb gedaan? Ik heb mijn hardloopschoenen aan ipv mijn wandelschoenen. Als deze versleten zijn dus een paar trailrunners of weer een paar van dezelfde schoenen. Eindelijk een oplossing voor die eeuwige blaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten