zondag 15 mei 2016

Houffalize- Marboge

Zondag 15 -5-2016
De afgelopen 2dagen niet geschreven omdat mijn telefoon bijna leeg was. Na de bivakplaats bij Houffalize ben ik naar Engreux gelopen. Daar hoopte ik op een normale camping te staan. Maar die leek erg vervallen en er stonden alleen nog maar stacaravans. Dus doorgelopen naar de bivakplaats daar. Die plaats is echt waardeloos. Er zijn een paar terrasjes gemaakt, maar totaal niet vlak. Er was moeilijk een plekje te vinden om nog enigszins te blijven liggen op je luchtbed.
Stond totaal niet beschut en er stond me een wind. Wat wel mooi was was het uitzicht. Daar hebben we van genoten.
Stond in eerste instantie met de zelfde mensen als de nacht er voor. Was ik de nacht ervoor tijdens een plaspauze in de brandnetels gaan zitten. ( moet je de zaklamp maar gebruiken) werd ik deze nacht echt ziek. Heb nauwelijks in de slaapzak gelegen. Was aan het overgeven en diarree. Waarvan geen idee. Moest de volgende dag wel door omdat ik in de middel of nowhere stond. Gelukkig hield ik na een halfuurtje lopen er wel water in en even later ook weer wat eten. Begon me daardoor steeds beter te voelen en heb uiteindelijk toch de 20 geplande km gemaakt.
Op het eind van de tocht nog even last van de schade door het slechte weer van deze winter. Ipv dat ze je eerder omhoog laten gaan wachten ze tot de versperring en laten je dan omhoog en terug lopen.
Heb toen een stukje afgesneden.
Heb de tent op gezet en na 3 dagen een douche genomen. Ook al was het geen fijne en peperduur (€1,50 per 6 minuten)
Heb ik er lekker van genoten. Ben gaan liggen en werd 12 uur later weer wakker. Was goed moe. Vandaag een rustdag.
Behalve dat het ook wasdag is dan. Niet veel gedaan. Had de powerbank in de toilet ruimte gelegd om mijn foon op te kunnen laden is die gejat. Gelukkig de powerbank en niet de foon. Nederlanders op de camping hebben hem nu op geladen die hadden gelukkig een stekker met dezelfde aansluiting. Ook de camera is weer vol. Morgen La Roche  even kijken of ik een nieuwe stekkertje kan krijgen.
Wel balen.
Vandaag was het winterskoud (9°c) met gelukkigen noorden wind. Maar gelukkig bijna de hele dag droog op een paar spatjes na.
Kom er gelukkig vandaag achter dat de track waar op ik de campings heb geselecteerd niet overeen komt met de route. De route komt helemaal niet in de buurt van de volgende geplande camping. En heb geen pad idee hoever de camping in Hoton van hier is. Neem voor alle zekerheid de eerste camping na LaRoche en het zal mij benieuwen hoelang het dan is naar Hoton.
Morgen dus een klein stukje en daarna een lange dag vrees ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten