donderdag 12 mei 2016

Gouvy- bijna Houfalize

Donderdag 12-5-2016
Vanmorgen in een zachte regen ingepakt en gaan lopen. Geen idee of mijn GP track zou kloppen of niet. Er waren op dit traject van de winter namelijk problemen geweest met de Ourthe die  buiten zijn oevers was getreden en storm met omgevallen bomen. Dus een deel van het pad was weg. Dat wist ik maar niet precies waar en hoe.
Ik als dromer was al snel de route kwijt gelukkig ook weer snel gevonden.
Alles bij elkaar viel het nog mee. Het vinden van de route dan. De GPS track klopte van geen meter. Tot mijn grote verbazing had mijn Backup app osmand wel de meest recente route staan. Dus de telefoon maar af en toe gebruikt. Leuke app. Kaarten en routeplanner kun je offline gebruiken. En heeft de grote wandelroutes er op staan.
Wat wel heel leuk was, ik liep om ca 7uur al, was dat ik heel dicht bij de camping al een vos spotte. Helaas schrok die van het geluid van mijn camera.
Sta nu op een "paal kampeerterrein" de Belgische versie dan. Heb een vuurtje gestookt. ( dat de brandweer nog niet gearriveerd is verbaast me). Er lag nl hout op de stookplaats en dat heb ik aan gestoken maar alles is wat vochtig dus rookt het als een gek. Volgens mij kun je de rookwolken tot ik de verre omgeving zien. Langzamerhand beginnen de takken op te drogen en dus minder te roken.
Zet vandaag geen tent op. Slaap onder het afdak in mijn bivakzak/binnentent. Sta midden in het bos in mijn eentje. Ben benieuwd of ik slaap vannacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten