vrijdag 30 juni 2017

Torun

Vanmorgen begon lekker. Stromende regen en harde wind. Maar met niets in de buurd, wilde ik niet nog een nacht in Chelmno staan. Dus gaan fietsen. De eerste 30 km de wind pal tegen.
Ik volgde de Wislaroute en dhr Wisla maskt bij Bydgozsz een bijna haakse hoek, toen had ik de eind bijna pal in de rug. En schoot het eindelijk op. Niet helemaal. Een deel van de route ging over zandpaden. En dat was soms goed te doen andere stukken niet. Was wel blij dat ik dit stuk gisteren niet heb gefietst, dan was het nog zwaarder geweest. Dan had ik rul zand gehad. Een groot deel van de route ging door bos gebied wat de wind wel afremt maar het ook eng maakt vanwege afbrekende takken enz. Een klein uurtje voor Torun werd het eindelijk droog. Tegen de tijd dat ik me door Torun geworsteld had was ik zo goed als droog.
Eindelijk de Wisla nog gezien. Moest de brug over, de wind stond haaks op de brug, en omdat het fietsvoetpad is kun je geen snelheid maken. Ben voor de veiligheid de brug maar overgelopen.
Toen de tent stond nog even terug gelopen naar Torun. Maar even in mijn fietskleding, bleef de rest van de kleding in ieder geval droog.
Wilde in de stad even wat simpels gaan eten. Maar geen pizza of zo. Stap een van buiten niet zo sjiek uitziend restaurant binnen. Vergissing, super sjiek. Oeps, dat word niet goed koop. Schrik me rot van de prijzen, tot ik me realiseer dat het zloty's zijn en geen euro's. Dan valt het voor Nederlandse begrippen mee. Heb dus heerlijk genoten van een salade vooraf en heilbot als hoofdgerecht. + 2 koffie, maakte samen nog geen €25,00.
Torun is trouwens een heel mooi stad(je).
Het staat op de unesco lijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten