zondag 25 juni 2017

Dagje Gdansk

Vandaag rond gelopen en gefiets in Gdansk. Fietsen kan veilig, het enige probleem is de kwaliteit van de fietspaden. Dus allert blijven.
Eerlijk gezegt 1van de mooiere steden die ik heb bezocht. Het is helemaal niet zo groot. Wel uitgestrekt als je alle buitenwijken er bij neemt. Jammer dat vooral de stadskern opgeknapt is. Ben je 2 straten verder zie je veel verval.
Het is duidelijk ern handelsplaats met veel    verschillende gevels, de bouwstijl doet me denken aan de Amsterdamse grachten. Alleen de grachten ontbreken. En de panden hebben meer kleur. Soms uit gebreid beschilderd.
Nu zit ik even aan de oostzee. Voor ik na de camping ga om te kijken if de tent nog staat. Het waait nl hard en ik heb niet echt geschikte zandharingen bij me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten