donderdag 29 juni 2017

Chelmno

Vanacht veel onrust rond de camping. Dat gebeurt soms als je op een stadscamping staat. Bovendien was het een benauwde nacht met regen dus ook de tent kon niet open. Je raad het al, een slechte nachtrust gehad.
Vanmorgen vol goede moet op weg. Kom ik in Chelmno aan best een interessante plaats, maar ja nog 75 km te gaan. En het is na 11 uur. Dus maar even een snelle blik en dan door. Volgens mijn lijst is er geen camping meer voor Torun. Wel dus.
Kom ik  2 km na Chelmno een recreatie gebied met huisjes, camper en tent plek. En een mevrouw die alleen maar pools spreekt.
Dan heb je een uitdaging. Maar ik heb een lekker plekje. Een heel weiland voor mezelf.
Heb het idee dat er wel wat mensen in het hotel en de huisjes verblijven.
Ik fiets nog steeds langs de Wisla het gebied wordt steeds afwisselender. Bij een rivierdal denk je meestal aan klei grond. Maar hier is het zandgrond. Lijkt van oorsprong duinvorming te zijn geweest. In iedergeval heeft het een hoog Soesterduinen gehalte.  Er liggen alleen overal meertjes. Zou me niet verbazen als het overblijfselen zijn van dijk doorbraken.
De Wisla heb ik na de oversteek de eerste dag niet meer gezien. De keren dat ik er echt langs fiets zit er een mega hoge dijk tussen.
Ga zo nog even terug naar Chelmno.

Chelmno Deel 2
In Chelmno een stevige regen en onweersbui gehad. Maar even gaan schuilen met een ijsje en een drankje..
Het ijsje was wat minder geslaagd. Afgegaan op advies van de serveerster iets besteld, bleek ijs met gezouten karamel. Weet nu dat ik het niet lekker vind.
Eenmaal terug wilde ik toch wel douchen, moest me melden bij de receptie van het hotel/conferentieoord. Ergens beneden achterom zit een douche voor kampeerders, maar daar heb je een sleutel voor nodig.
Zo langzamerhand is het park gesloten en blijf ik alleen achter. Samen met een enkele hotel of huisjes gast.
Nu gaat de groene specht voedsel zoeken, snoek jagen in de rietkraag, volop kikkers, visdiefjes en natuurlijk muggen. Dit is genieten, behalve de muggen dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten