zondag 25 juni 2017

Gdansk

Vandaag 13 uur in de trein gezeten. Dat doe im toch liever met de citynightline. Jammer dat die opgeven zijn. Over het algemeen geen  slechte reis gehad. In de Poolse trein was mijn plaats dubbel geboekt of iemand zat in het verkeerde rijtuig. Ben wel blij dat in de meeste gevallen en zeker vandaag fietsers elkaar helpen. Anders had ik er heel wat langer over gedaan om in en uit de trein tekomen. Om maar niet te spreken van station Gdansk Glowny.
Het perron lag nog een flink stuk lager dan  de laatste tree. (En de EuroCity heeft net als de trein naar Berlijn die smalle hoge instap met een haakse bocht op een  klein halletje. Om vervolgens in een mooie fietscoupe te komen) . En station Gdansk heeft geen lift. Dus met vereende krachten de fietsen trap op en af gesjouwd.
De eerste indruk van Gdansk is dat het een mooie en tot  mijn verbazing goed fietsbare stad is. In ieder geval het stuk wat ik nu heb gedaan.
De camping is een ander verhaal. Het zou zo een stukje Soesterduinen kunnen zijnwat omheind is en vol geplant met huisjes en tenten. Bij aankomst gelijk aangevallen door hele hordes muggen die mijn benen gelijk in een berglandschap hebben veranderd.
Op dit moment waait het stevig en regent heg af en toe. Hoop dat mijn haringen blijven staan die zijn niet allemaal geschikt voor zandgrond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten