dinsdag 27 juni 2017

Naar Elblag

Maandag 26- 6-2017
Vandaag  stevig moeten fietsen. Het waaide hard en uit wisselende richtingen had ik het idee.
Het eerste stuk Gdansk uit ging goed. En toen liep hef fietspad dood op ee  voetpad. Nog niet zo erg gebeurt hier vaker. Maar dat liep dood in de berm. Geen andere optie dan de grote weg op. Niet fijn. Gelukkig maar een klein stukje.
Zie ik een bordje met een fietsroute, denk ik een betere optie te kiezen dan de nogal drukke doorgaande weg. Rustig was het maar ook hobbelig, een met beton platen bedekte lanbouw weg. Goed dat alles stevig vast zat op mijn fiets. Even latwr een om leiding. Niet dramatisch als je de aanwijzingen begrijpt. Halverwege de omleiding zijn ze ook met die weg bezig.
Alles bij elkaar denk ik ongeveer 15 km extra gereden.
Niet echt een straf. Het gebied is buiten de stad best wel mooi.
Vandaag ging de route door een delta/ rivieren landschap. Dus veel slingerende dijken en  bruggen. En dus ook om rijden en omdat er nu eenmaal geen optie is om eerder over te steken. Het landschap doet wel wat Nederlands aan. Alleen veel ruimer. En wat je in Nederland niet ziet is een rivier met duinen op de achtergrond.
Elblag is niet heel bijzonder om te zien, eind van de 2e wereldoorlog is Elblag plat gebombardeerd, er is maar 1 huis en een kerk ongeschonden uit gekomen. De stad is zoveel mogelijk in dezelfde sfeer hebouwd. Maar het blijft nieuw bouw. De geschiedenis is wel interessant.
Op de camping is het tentenveld waardeloos. Eerst veel glas en steen moeten weghalen. Nu staan ef 4 tenten en is het veld overvol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten