zaterdag 10 juni 2017

voorbereiding fietsvakantie

Eigenlijk lijkt het alsof ik niet veel verder ben.
Maar inmiddels heb ik een redelijk tijdschema waarin ik een etappe wil fietsen.
Of dat gaat lukken geen idee. Is ook niet belangrijk. Wat het doel is vooral veel zien en genieten.
Inmiddels heb ik wat nieuwe spulletjes binnen, en kan het inpakken beginnen.
Het aller belangrijkste moet ik nog kopen een kaart van Polen en een deel van Duitsland.
Maar ik weet uit ervaring dat het in Duitsland kaarten goed verkrijgbaar zijn bij de plaatselijk vvv.
En met de kaart met route en camping op de mobiel en op de GPS. Ben ik niet zo bang om weer blind te moeten fietsen zoals een paar jaar geleden. Toen stapte ik in Stendal uit de trein en had 80 km alleen de GPS (1 dag dus) Na nog geen uur fietsen valt de GPS van mijn stuur precies op het scherm en dus stuk. Gelukkig was de Elbe niet te missen en in Magdenburg begon mijn kaart dus was het te overzien maar niet handig.
Na het besturen van de wegen en bezienswaardig heden ga ik waarschijnlijk eerst naar het oosten naar Elblag om vandaar uit naar Malbork te gaan en dan langs de Wisla naar het zuiden.
Het is een wat onlogische route maar waar ik de Wisla anders over wilde steken lijkt de brug afgesloten en de andere optie is via de doorgaande, waarschijnlijk erg drukke weg zonder een echt alternatief. Op deze manier hoef ik ook niet heel Gdansk door, de route is korter, meer bezienswaardigheden en vooral hij lijkt  rustiger.
Het stuk Poznan- Oder ben ik nog niet over uit. Daar heb ik op wat wat moeite om een overnachtingsplek te vinden.
Eenmaal lijkt het de handigste keuze om de EV 2 naar Berlijn te volgen en vandaar uit de Fernradweg Berlijn Amsterdam. Die heeft de beste verdeling met campings.
Op papier zou ik dan met 22 fietsdagen thuis moeten zijn. Samen met wat rustdagen en een reisdag. zou ik op 20 of 21 juli weer thuis moeten zijn zonder de trein te nemen.
Mezelf kennende blijf ik ergens wat langer hangen of neem ik toch een andere route omdat de geplande tegenvalt, geblokkeerd of om wat voor reden niet fietsbaar is.
Maar dat is de fun van een fietsvakantie. Je plant wat en als er iets anders loopt pas je de planning aan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten