zaterdag 1 juli 2017

Wilczyn

Zaterdag 1juli 2017
Al een week onderweg, dacht dat het minder lang was.
Gisteravond nog even de camping wasr ik naar toe zou gaan gecheckt , bleek permanent gesloten.  De andere optie was ook onduidelijk, dus heb ik voor een langere route gekozen maar met zekerheid van een camping. Belande eerst op een agrotoerisme. Gaf op het bord asn dat ze tent plaatsen hadden, maar dat was niet zo. Alleen kamers en camperplekken. Vriendelijke mensen, ik mocht mijn tent neerzetten maar zag al dat grove natte zand en gebrek aan behoorlijk sanitair niet zo zitten. Niet met een betere optie op nog geen km afstand. Voelde wel rot. Hij was zo blij dat hij na 4 jaar een keer een fietser op bezoek had.
Vandaag eigenlijk best wel goed weer gehad, tot ik bijna op bestemming was. Kon nog net op tijd schuilen in een bushokje, het ging zo hard dat ik al nat was geweest voor ik mijn regenjas had gepakt. Was even snel over als het begon. Daarna nog wat onweer in de verte en een paar spetters. Nu regent het.
Het landschap is best wel afwisselend, als je de aller drukste wegen zoveel mogelijk links laat liggen is Polen best wel goed fietsbaar. De wegen soms erg slecht, soms erg goed. Er lopen best wel wat fietsroutes hier en daar, helaas wat onoverzichtelijk, en vaak moeilijk aan elkaar te koppelen tot 1 lange route. Onderweg is er in bijna ierder dorp ern sklep, winkeltje. In de dorpen verkopen ze vooral levensmiddelen, van alles net iets.
In de wat grotere plaatsen en steden kunnen het ook speciaal zaken zijn, voor techniek of dieren ofzo.
Wat me het meest opbreekt op dit moment is dat er zo weinig mogelijkheid is om onderweg pauze te houden. Ik mis hier de dorpspleintjes. Meestal gebruik ik dus maar een bushokje. De berm is hier veel te smal om veilig te kunnen zitten.
Vandaag ook die bijna niet tegen gekomen.
De poolse campings wisselen erg van kwaliteit, de meeste zijn basic, maar oké. Heb ik gisteren en vandaag een best wel luxe camping, voor poolse begrippen dan, zit de wc-pot los.
Een ding is zeker polen zijn luidruchtig. Radio moet aan, liefst met goed geluid.
Ze gaan ook rustig om 21 uur nog de BQ aanmaken.
Rond een uurtje of 24 is het wel stil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten