donderdag 6 juli 2017

Langs de havel


Donderdag 6-7-2017
Vanmorgen lekker begonnen sta bij een pont die me naar de overkant van de Havel moet brengen, lijkt hij niet te gaan. Dus ik verder fietsen dan maar op de andere oever de Havel volgen, of althans fietsroutes die richting Potsdam gaan, zodat ik daar de route weer kan op pakken. Sta ik even te kijken welke route de beste is, verteld iemand me dat de boot toch echt ieder uur vaart. Zit ik later bij een andere oversteek even op een bankje wat te eten zie ik een bushalte staan op een plek waar geen auto laat staan een bus kan komen. Gaat me ineens een lichtje branden. Veerboten maken hier deel uit van het openbaar vervoer en hebben dus een dienstregeling op een bushalte bordje staan. Ik had  bij de eerste boot alleen de dienstregeling voor de rondvaart zien staan.
Achteraf niet heel erg want waar ik nu gefietst heb was ook mooi. En Potsdam is echt mooi.  Daarna was het bijna overal een fietssnelweg, mooi asfalt, zodat je lekker door kan rijden en een mooie omgeving. Had nog ergens onderweg een jongeman achter me aan. Als ik stopte hij ook, was voor het eerst op fietsvakantie, als hij nou wat had gepraat was heg nog gezellig geweest, maar er kwamen weinig woorden uit. Ik denk dat ik op een goed moment te hard ging voor hem want ik was hem kwijt.
Vandaag een super mooie dag met veel zon en mooie wolken luchten. Het was zelfs warm.
Hebben we een keer zon blijkt de powerbank niet meer op te laden via de zonnecel. Zit het contact los. Dus maar een nieuwe powerbank gekocht in Brandenburg. Het was helaas te druk en al te laat om nog uitgebreid de stad te bekijken, omdat ik niet goed oplette nog fout gereden ook. Die geplande 85 km zijn er iets meer dan 90 geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten