vrijdag 7 juli 2017

Havelberg

vrijdag 7-7-2017
Vandaag een flink stuk gefietst, had ik me even in vergist.Vanmorgen regende het en er was voor de hele dag regen voorspeld. De gps gaf aan dat de volgende camping maar goed 55  km weg was. Ja in rechte lijn. Niet als je een kronkelende rivier volgt, dan verdubbeld je afstand. En vanwege de regen en de te verwachten afstand deed ik rustig aan. Rond 8 uur was het droog en om 9 uur zat ik op de fiets. Een  half uurtje later dan normaal. In de loop van de dag werd het mooi helder weer, volop zon. En warm. Benauwd eigenlijk. In de 2e helft van de  middag trok het dicht en toen ik nog een km of 20 te fietsen had leek er een onweersbui te onstaan richting de camping. Oeps, daar hou ik niet van op de fiets. Dus door fietsen. Gelukkig was ik optijd op de camping en stond de tent toen het begon te regenen.
Het stuk van Havelradweg wat ik heb gefietst is over het algemeen mooi en rustig( autoluw of helemaal geen.) Soms helaas ook langs de drukke weg.
Je komt langs leuke plekken en plaatsjes. Havelberg ziet er interessant uit, ik weet nog niet of ik morgen hier nog blijf of doorga richting Bremen.
De fernradweg ga ik niet doen, ik heb nog wat extra tijd, omdat ik tot Berlijn met de trein ben gegaan. Dus kies ik voor een route door minder grote steden. De fernradweg gaat van stad naar stad. De R1 heeft te weinig campings. Dus ik hop van camping naar camping. En zie wel wat ik tegen kom.
Had vandaag uiteindelijk 102 km op de teller staan. In recordtijd want ik was om 18.00 op de camping, had ik nog boodschappen gedaan ook. En de winkel ligt boven op de berg, de camping op een eiland in de Havel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten