woensdag 5 juli 2017

Poznan

Woensdag 5-7-2017
Gisteren een avontuurlijke dag gehad. Op de cping besloten dat het handiger was om naar Poznan te fietsen en daar de trein naar Franfurt te nemen. Achter de camping liep op papier een fietsroute langs de Warta. Die route was er ooit. Bestond nu uit gras of zand en een groot deel bestond niet meer. Dus een pad gevolgd parallel aan de route, waar zo te zien nog af en toe een auto of landbouw voertuig reed. Natuurlijk had ik weer wind tegen, alhoewel hij pas tegen de middag harder werd.
Het voordeel van tegenwind is dat je wild tot op korte afstand kan naderen. Zo stond ik op een paar meter van een ree. Heel langzaam kwam hij de dijk op gelopen. Op het moment dat hij uit de begroeiing kwam zag hij me en schrik zich rot. Heeft wel een paar mooie foto's op geleverd.
Doordat ik van de kaart afgereden was moest ik de GPS het werk laten doen. En die stuude me via eerst via een drukke later via een mooie route, maar erg om.
De laatste 20 km gingen over een weg met 4 cijfers, over het algemeen zijn dat de rustigere wegen. Dit leek wel de hoofdweg. Smal en ze rijden hard. Hoezo inhaalverbod, gewoon in de bocht in halen. Dit was het eerste stuk weg waar ik bang ben geweest.
Vandaag besloten om met de trein naar Berlijn te gaan en  vanaf daar te bekijken hoe verder. Eerst een paar kaarten kopen.
Zit nu met een paar duitse fietsers in de trein. Blijkt er ook een airbag voor fietsers te bestaan. Wel duur.
Wel gezellig om even weer te kunnen praten en ervaringen uitwisselen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten