woensdag 22 april 2015

een nieuw blog en een nieuwe reis.

Nog een kleine 4 weken dan mag ik aan mijn volgende reis beginnen.
Op 28 mei verrek ik met de trein naar Wenen. Om vandaar uit te gaan fietsen in Hongarije.
Dit is een spannende onderneming omdat ik weinig informatie kan vinden over fietservaringen in Hongarije. Wat ik vind is het stuk tussen Wenen en Boedapest en rond om het Balatonmeer.
Beide zo toeristisch dat ik dat liever niet wil. Na heel veel zoeken kwam ik er achter dat er nog meer
mooie en bezienswaardige plaatsen zouden moeten zijn. En die wil ik zoeken.
Het plan is dat ik eerst langs de Donau fiets richting Eger in Hongarije. Vanaf  Eger naar het zuiden richting Szeged. Dan weer naar het westen langs de Drava of de Mur richting Salzburg te fietsen.
De totale hoofdroute ca 1500km, met mogelijkheden om het te verlengen of te verkorten.
Of ik de op de computer/gps uitgezette route precies ga volgen weet ik niet. Meestal rijd ik op de kaart met de GPS als ondersteuning en middel om in de goede richting te blijven rijden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten